از بازسازی موارد رفاهی مخصوص به خانه گرفته تا پیشرفت های واقعیت مجازی، در اینجا 5 طراحی اداری برتر را می بینیم که در طراحی های دکوراسیون اداری سال آینده قرار خواهند گرفت.
در حالی که برخی از افراد احساس می کنند که طراحی اداری و دکوراسیون اداری کمی بیش از حد در حال پر زرق و برق شدن است؛ حقیقت این است که ما در دورهای سرشار از پیشرفتهای فناوری و سازندگی برای مبلمان اداری و تسهیلات اداری زندگی میکنیم. این نوآوریها به ما کمک میکنند تا در مورد مفهومهای سنتی مربوط به دنیای کار تجدید نظر کرده و آنها را به چالش بکشیم؛ و همچنین تصاویر ذهنی خود را در مورد آنها تغییر دهیم. برای مثال، سری اتاقک های بسیار ناراحت کننده یا ادارههای خشک با مبلمان چوبی سنگین و پر نقش و نگار. طراحی دکوراسیون اداری آینده را می توان به صورت مینیمال تعریف کرد یا به شیوهای تجملی طراحی کرد؛ و میتوانند در عین حال طبیعی یا رنگارنگ و دستساز یا پیراسته باشند.
اکنون تمرکز ما بر این است که فضای کاری را برای همه بهتر کنیم و ارزش افراد را در محیط اداره به رسمیت بشناسیم. درونمایه طراحی اداری در سال 2018 “شادابی” است؛ تا فضای اداری را فراتر از مکانی برای تحمل شرایط قرار دهیم و اداره به محیطی تبدیل شود که در آن احساس سرزندگی و پر تکاپویی کنیم. در ادامه 5 رویه را میبینیم که در سال بعد انتظار دیدن آنها را داریم.
2017 سالی برای معروف شدن عناصر طراحی زیستگرایی در ادارهها بود. از باغهای روی پشت بام گرفته تا ویژگیهای مربوط به آب تا جداکنندههای مبتنی بر طبیعت که از بامبو یا چوب معمولی استفاده میکنند؛ طبیعت کارگردان اصلی در مسئله سلامت و رفاه کارکنان بوده است. این نکته ثابت شده است که بودن در طبیعت از بسیاری از جهات برای داشتن راحتی، خلاقیت، شادابی و سلامتی مفید است. هماکنون، شرکتها در حال استفاده بیشتر از این موضوع هستند که فراتر از گیاهان ایستاده و راهروهای شیک باشد. تا بتوانند مفهوم “سبز” را به همه فرآیندهای خود اضافه کنند. منابع انرژی قابل تجدید برای تامین برق اداره، سیستمهای آب خاکستری، نوسازی سیستمهای پاککننده هوا، آفست کربن، فضاهای کاملا سبز، غذاها و نوشیدنی تولید شده در اداره برای استفاده در کافه، کرایه دوچرخه و ماشینهای الکتریکی برای کارمندان و غیره. همچنین اگر شرکتهای بیشتری مسیرهای مخصوص “جلسات به صورت پیادهروی” را در طراحی مبلمان اداری خود در نظر گرفتند؛ یا گلخانه و پارک داخلی مخصوص به خود را معرفی کردند؛ اصلا شگفت شده نشوید.
با گسترش طرحهای کلی مینیمالیست و طبیعی یا موثر و ساده، استفاده از پارچه به عنوان یکی از راههای شاداب کردن محیط ادارهها خواهد بود. پارچهها عناصر حسی اتاق را افزایش میدهند؛ و میتوانند احساس نوستالژیک خانه مانندی را در دور و بر اداره درست کنند. چیزهایی مانند روکشهای مصنوعی صندلی، پنلهای پارچهای دیواری، قالیچه دستباف و سبدهای دستساز را در نظر بگیرید.
Pantone اخیرا هشت رنگ مد روز را برای سال 2018 معرفی کرد؛ که میتوانند مورد استقبال همه قرار گیرند. جاهایی مانند کسب و کارهای تازهکار، برندهای دارای اصالت زیاد یا شرکتهای حرفهای از مثالهای آن هستند. چند ترکیب رنگ بسیار خوب شامل این موارد میشوند: رنگ “مبتکرانه”، که ترکیبی از آبی و نارنجی است که به دور همدیگر پیچیده شدهاند ولی در عین حال شفاف و تازه هستند. اگر برند شما بزرگ است، آن را امتحان کنید. شرکتهای دیگر ممکن است جذب رنگ “ظرافت” شوند، که از رنگهای متالیک خنثی ساخته شده است. ترکیبی عالی برای منظرهای چشمگیر و در عین حال آیندهنگرانه. همچنین رنگ “بعید” فرهنگ شرکت را با استفاده از نمایی جهان شمول گسترش خواهد داد. من استفاده از رنگهای روشن را برای بخشهای نشستن، روکش صندلیها، دیوارها و پوشش کف اتاقها توصیه میکنم. آنها میتوانند کارهای بسیاری را انجام دهند.
تعدادی از شرکتهای خلاق وجود دارند که در حال حاضر در حال آزمودن راههایی جدید برای بهبودی دسترسی افراد هستند. مخصوصا آنهایی که از لحاظ فیزیکی ناتوان هستند. برای مثال Panasonic اخیرا ویلچرهای خودران را در فرودگاههای ژاپن معرفی کرد؛ تا قبل از مسابقات المپیک 2020 استفاده شوند. بازدیدکنندگان قادر خواهند بود با چند بار زدن دکمه در گوشیهای هوشمند خود یکی از این ویلچرهای خودران را احضار کنند. برای افراد ناشنوا،UNI یک دستگاه ترجمه است که میتواند به کارمندان دارای این ناتوانی کمک کند تا در جلسات شرکت کنند؛ و تعاملات خود را با دیگران به پیش ببرند. تا آنجایی که در مورد مسئله مد روز و طرح حرف بزنیم، میز اداری مجزا دیگر چندان کاربردی نخواهد بود. میزهای قابل تنظیم، صندلیهای قابل تغییر، کتابخانههای ساکت، دستگاههای کمکی و غیره از آسانترین چیزهای ساختنی هستند؛ تا اطمینان حاصل شود که همه کارمندان در محیط خود پویا هستند. معرفی این محصولات در سطح B2B به ادارات بزرگتر کمک خواهد کرد تا نیازهای افراد معلول را شناسایی کرده، ارزش بگذارند و آنها را برطرف کنند.
واقعیت و واقعیت مجازی گسترش یافته و به تدریج در حال باز کردن راه خود به سمت جلو هستند. در حالی که هنوز به نقطه قابل قبولی در پذیرش واقعیت مجازی (VR) نرسیدهایم؛ این مسئله خود را به عنوان منبعی برای آن دسته از کارکنان نشان میدهد که میخواهند مدلهای توسعه محصولات را نشان دهند؛ فضای کاری خستهکننده خود را سر و سامان بخشند؛ و جلسات گستردهای را با سهام داران دیگر داشته باشند که در ایالت یا کشورهای دیگر ساکن هستند. برای تیمهای بازاریابی یا فروش، VR یا AR میتوانند معاملات را با استفاده از تماسهای تصویری، آزمایش محصول یا سرویس و کمپینهای مشارکتی به انجام برسانند. همچنین برای مسئله جذب استعداد، تور مجازی به دور اداره در نهایت به یک استاندارد تبدیل خواهد شد. سوال بعدی این است: آیا فضاهایی به صورت مخصوص برای استفاده از VR و AR اختصاص مییابند؟ یا اینکه آنها به نحوی مناسب با هر کار دیگری ادغام میشوند؟ باید صبر کنیم و ببینیم.
ما در حال دیدن چندین تغییر هیجانانگیز در دنیای طراحی دکوراسیون و مبلمان اداری و نحوه کار کردن خودمان هستیم. اینها تنها بخشی از همه قضیه هستند؛ و من منتظر رویدادهای بعدی هستم.
اگر هنوز هم در دفتر کار خود به کابین اداری نیاز دارید، باید آنها را مدرن و تازه نگه دارید. در این مقاله وبسایت سامانه ساز فرابین به بررسی روشهایی برای بهبود فضای کاری در کابین اداری میپردازیم.
کابینهای اداری ممکن است آماج حملات و انتقادات بسیاری قرار داشته باشند. این کابینها که معمولا از پارتیشن اداری ساخته شدهاند؛ این روزها کمی قدیمی شده است؛ اما اگر هنوز هم نیازمند استفاده از آن هستید مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
همه کسب و کارها، در فضای باز اداری بیشترین بازده را ندارند. بعضی از مقررات صنعتی به سطح خاصی از حریم خصوصی نیاز دارند؛ و بعضی از ادارات نیاز دارند که کارمندان خود را از هم جدا کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. در این مقاله، یکی از گرایشهای در حال رشد فضاهای اداری متحرک را با هم خواهیم دید: دیوارها و میزهای قابل جابجایی، مبلمان چرخدار، پارتیشن اداری قابل تعویض و فناوریهای یکپارچه که میتوانند از چند وسیله مختلف استفاده کنند.
مزیت یک محیط پویا این است که میتواند همه چیز را تازه نگه دارد. برعکس این قضیه به چه صورت است؟ کارکنانتان ممکن است آرزوی ثبات داشته باشند؛ و محلی را طلب کنند که متعلق به خودشان باشد. جواب چنین چیزی ممکن است این باشد: در سال گذشته، علاقه زیادی را برای بازگشت به فضای کار خصوصی و “محل کار فردی” دیدهایم، که ما را به این سوال وا داشت: آیا کابین اداری میتواند دوباره جذاب باشد؟
برای سودبخش بودن، کابین اداری حتما لازم نیست که خستهکننده و جعبهمانند باشد. طراحی آن میتواند جالب و کاربردی باشد؛ و همچنین میتوان بدون از دست دادن راحتی در یک دفتر کار مدرن از کابین اداری در طراحی خود استفاده کرد.
خواه پارتیشنهای کابین اداری بلند باشند یا کوتاه، از پارتیشن شیشه ای درست شده باشند یا مواد جذبکننده صدا، باز هم چندین کابین اداری در کنار هم میتوانند از لحاظ زیباییشناختی خوشایند باشند. کابین اداری چند تکه باعث افزایش انعطافپذیری در فضاهایی با شکلهای عجیب و غریب و کوچک میشوند؛ و میتوانند نیروی کاری پر نوسان را متعادل کنند.
با داشتن چندین کابین اداری که مخصوص نیازهای شما طراحی شدهاند؛ میتوانید از فضای خود حداکثر استفاده را کنید؛ و محیطی دلخواه و مطبوع داشته باشید. رنگهای روشن و آرام کننده، پارتیشن های شیشه ای مات و موادی را در نظر داشته باشید که بر روی عملکرد کارکنان اثری مثبت دارند. مواردی مانند نگهدارنده گیاهان یا قفسههایی برای گذاشتن کلکسیون چیزهای زینتی از این دست است. با انجام چنین کاری، میتوانید محل کاری آنها را به جایی برای آرامش و کارآیی تبدیل کنید؛ به جای اینکه در پایان روز کاری سریعا از آنجا فرار کنند.
لازم نیست که کابین اداری را فقط به شکل مکعبی درست کنیم. با انتخاب کردن انحناها یا شکلهایی خاص برای به کار بردن در میزها، میتوانید اتاق را بدون آنکه فضای فردی یا محل زیادی را از دست دهید؛ از لحاظ زیبایی شناختی بسیار دلپذیرتر کنید. با در نظر گرفتن شکلها و مواد منحصر به فرد، کابینهای اداری میتوانند به بخشی از عنصر هنری طراحی اداره تبدیل شوند. از کابینهای اداری ردیفی اجتناب کنید. چراکه کارمندان باید در محل مشخص خود بنشینند و فضای کاری آنها شبیه مرزهایی هستند که نمیتوانند از آنها عبور کنند. بهتر است کابینهای اداری را در ردیفهایی مشخص و نامتقارن در دفتر خود پخش کنید؛ تا جذابیت آنها را لحاظ کنید و در عین حال حریم خصوصی کارمندان را نگه دارید.
اگر نیروی کارتان از چندین تیم تشکیل شده باشد و نگران این هستید که کابین اداری باعث جدا شدن آنها از همدیگر شده و جریان خلاقیت و ایدههای جدید را سرکوب خواهد کرد؛ میزها و مبلمان اداری را به گونهای بچینید که اعضا این تیمها احساس تعلق کنند. افراد را به صورت تیم درآورید، تا زمانی که در حال کار کردن هستند؛ فضای کاری برای آنها مایه دلخوشی باشد. در چنین فضایی، آنها میتوانند به دنبال ایدهها، نوآوریها و کار تیمی جدید باشند؛ بدون اینکه مشکلی در این راه پیش بیاید. همچنین با چرخاندن پارتیشن اداری میتوان تعداد محلهای کاری را در یک دسته کوچک مشخص کرد و انعطافپذیری بیشتری را برای تیمهای خود فراهم آورد؛ که در حال برطرف کردن نیاز مشتریان هستند.
طراحیهای امروزی کابین اداری با توجه به گسترش انواع پارتیشن اداری برای همگام شدن با فناوری و راحتی نیروی کار ایدهآل هستند. با تعداد زیاد گزینههای در دسترس، شما میتوانید فضایی را برای کارمندان خود فراهم کنید؛ تا نیازهای مختلف خود را برآورده کنند. میز کارهای نشسته یا ایستاده، ارتفاع یا اندازه قابل تنظیم برای میزها و یا پورتهای فناوری داخلی، چند مورد از این نیازها هستند.
طراحی کابینهای اداری از زمان دیوارهای خستهکننده که در محلهای کار بسیار به کار میرفتند؛ تا کنون که انواع مدرن پارتیشن اداری ثابت و متحرک تولید شده است، راه زیادی را طی کردهاند. پس اجازه ندهید که گرایش روزافزون به فضای اداری باز، شما را از به کار بردن کابین اداری منصرف کند. بخصوص اگر فکر میکنید که این شیوه طراحی دکوراسیون اداری میتواند برای محیط دلخواهتان ایدهآل باشند.
طرحهای خلاقانه و مفهومی همیشه فاصله زیادی با تبدیل شدن به محصولات مصرفی و مورد پذیرش جامعه دارند. در زمینه دکوراسیون اداری نیز یکی از محصولات مورد توجه طراحان میز اداری است. در این مقاله وبسایت سامانه ساز فرابین میخواهیم شما را با 4 نوع میز اداری غیر معمول و عجیب آشنا کنیم. میزهایی که شاید به زودی بخشی از مبلمان اداری دفاتر کار شوند. این طرحها به دنبال طراحی میزهایی برای صرفهجویی در فضا و بهبود کارایی هستند.
انتخاب نوع میز اداری ممکن است یک تصمیم بزرگ به نظر نرسد؛ اما از طرفی آنها میتوانند بخشی جداییناپذیر از فضای کاری هر شرکت باشند. بنابراین اگر میخواهید یک محیط کار ایجاد کنید که کمی متفاوت از موارد معمول باشد؛ بدانید که میزهایتان حتما نباید از نمونههای کلاسیک انتخاب شود. پس همراه ماه نگاهی به این گزینههای میز اداری غیرمعمول بیندازید.
اگرچه ممکن است بیخطر به نظر برسد؛ اما نشستن برای مدتی طولانی میتواند برای سلامتی شما مضر باشد. کسانی که بیشتر زمان روز را بر روی صندلی مینشینند؛ در معرض خطر ابتلا به بیماریهایی مانند دیابت نوع 2، مشکلات قلبی و روده بزرگ و سرطان پستان قرار میگیرند. نشستن در بخش عمدهای از روز همچنین میتواند بر روی امید به زندگی تأثیر بگذارد. با توجه به مطالعهای که در سال 2012 توسط Open BMJ انجام شد؛ آمریکاییها تنها با محدود کردن زمان نشستن خود به سه ساعت در روز میتوانند دو سال به طول عمر خود اضافه کنند.
با توجه به این حقیقت، میزهای ایستاده در حال تبدیل شدن به یک روند رایج، نه تنها در میان غولهای تکنولوژی مانند فیسبوک بلکه در میان مدارس مختلف اعم از ابتدایی تا سطح دانشگاهی هستند. بعضی از میزها میتوانند از حالت نشسته به حالت ایستاده تغییر حالت دهند. در حالی که برخی از آنها با گزینههای قابل تنظیم ارتفاع همراه هستند. شما میتوانید برای ایجاد یک محیط اداری سالمتر، از این مدل میز اداری غیرمعمول در دفتر کار خود استفاده کنید.
خب باید گفت این نوع میز اداری غیرمعمول واقعا در محصولات مبلمان اداری عجیب است. با اعمال تغییراتی در میزهای ایستاده، میزهای تردمیل ساخته میشود. میزهایی که به سلامت بیشتر کارکنان منجر میشود؛ چراکه به آنها اجازه میدهد در حین کار ورزش نیز کنند. این میزهای مخصوص به گونه ای طراحی شدهاند که خیلی قوی و محکم نیستند؛ و تنها اجازه میدهند در سرعتهای 1 تا 2 مایل در ساعت قدم بزنید. اما با همین سرعت نیز پس از مدتی به نفسزدن خواهید افتاد. به علاوه مزایای دیگری نیز برای استفاده از این نوع میز اداری وجود دارد. به گزارش فوربس از کیت تیلور، “ایستادن در مقابل کسی که در حال راه رفتن در سر جای خود است در حالی که حدود یک و نیم فوت بالاتر از شما قرار دارد؛ یک موقعیت منحصر به فرد و عجیب است.
منظور از میزهای آینده میز مشخص و خاصی نیست. در واقع هر طرحی که پا را از استانداردهای معمول فراتر بگذارد؛ و ویژگیهایی جدید در شکل و کاربرد ارائه دهد؛ یک میز اداری غیرمعمول برای آینده نامیده میشود.
به عنوان مثال میز امگا از Atomare، یک میز اداری شیک و ساده است، با سطح نارنجی رنگ و انحناهای سفید که یادآور خط تولید اپل است. گزینه دیگر میزهای اداری آینده میز Luna تولید شده توسط شرکت ایتالیایی Uffix است. طراحی فضایی این میز اداری دارای یک پایه منحنی است؛ که در رنگهای سیاه، قرمز یا خاکستری با سطح شیشهای عرضه میشود. گزینههای هنریتر، مانند Boabab یک میز طراحی شده از جنس فولاد ضد زنگ رنگی است؛ که توسط Max Ingrand طراحی شده است. این میزهای غیرمعمول میتوانند به شما ایدههایی برای ارتقای دکوراسیون اداری محیطهای تان بدهند و تفاوتها را رقم بزنند.
یک میز جدید اداری، که در آن پوشه ها و فایل ها معمولا بر روی میز و در نزدیکی چشم کارمندان قرار میگیرند؛ اخیرا معرفی شده است که در حال حاضر در حال توسعه میباشد. کل میز یک واحد یک تکه از چوب خمیده است؛ که دارای قفسهبندی در بالای خود است. بنابراین کارمندان میتوانند به سادگی بر روی آنچه که در مقابل آنها قرار دارد تمرکز کنند.
دفاتری که فضای زیادی برای قرار دادن میز ندارند، میتوانند از میز فشردهای که شرکت رومانیایی MTI IMPEX طراحی کرده است استفاده کنند. این میز اداری میتواند هنگامی که به آن نیاز ندارید به یک جعبه تبدیل شود؛ و فضای بیشتری را در دفتر شما به وجود بیاورد (حتی شما میتوانید در صورت لزوم از میزهای موقت استفاده کنید). همچنین هکلر دیزاین یک طراحی تحت عنوان OneLessDesk ارائه داده است؛ که میتوانید مجموعهای از میزها را در زیر یکدیگر قرار دهید و در فضا صرفه جویی کنید؛ و یا برای ایجاد یک میز بزرگتر آنها را گسترش دهید.
در محافل تخصصی طراحی دکوراسیون اداری، بحث و جدل زیادی درباره روشهای بهترین استفاده از فضا صورت میگیرد. اینکه یک محیط کار باز برای کسانی که نیاز به تمرکز ندارند چقدر مفید است؛ و سوالاتی مثل این که آیا یک محل سرو قهوه جداگانه چقدر بر کیفیت محیط دفتر کار موثر است؟ یا استفاده از رومیزی برای میز کنفرانس یا قالیچه های کوچک برای کف دفتر، چه اثری برای کارکنان خواهد داشت؟این روزها شاهد رشد روشهای طراحی غیر متعارف دفتر کار و تاثیر مثبت آن در میهمانان، کارکنان و صاحبان شرکت هستیم. شرکتهایی که دیگر مانند گذشته طراحی نشدهاند؛ و در طراحی آن از عناصر غیر متعارف و غیر معمول در محیطهای اداری استفاده شده است. به عنوان مثال فضایی که میتواند احساس راحتی و امنیت فضای خانه را القا کند؛ و در نتیجه بهرهوری و رضایت شغلی را افزایش دهد. محیطی که با به کار بردن طراحی غیر متعارف توانسته است احساس خلاقیت، انعطافپذیری، همکاری، انسجام و تطبیق پذیری را در کارکنان افزایش دهد.در این مقاله وبسایت سامانه ساز فرابین میخواهیم درباره استفاده از این عناصر در طراحی غیر متعارف دفتر کار و مزایای آن صحبت کنیم.
به عنوان مثال از آنجا که تکنولوژی باعث تغییر محل ذخیره سازی سندها از پوشهها و کمدها به سیستمهای کامپیوتری شده است؛ بسیاری از شرکتها دیگر به فضایی برای بایگانی کردن اسناد نیاز ندارند. اما با این فضاهای خالی چه کاری میشود انجام داد؟
معمولا اتاقهای بایگانی فضاهایی بسته و کم نور هستند. پس میتوان آن را به فضایی برای استراحت میان روز تبدیل کرد. استفاده به عنوان اتاقی برای مدیتیشن و یوگا نیز از پیشنهادات دیگر هستند. اگر این پیشنهادات پذیرفته شده نیست؛ استفاده از این اتاق برای انجام تماسهای تلفنی ضروری و طولانی که باعث حواس پرتی دیگران میشود، پیشنهاد دیگر ماست.
در طراحی غیر متعارف حتی فضای زیرپلهها را نیز میتوانید به عنوان فضایی برای فکر و استراحت بکار ببرید. استفاده از یک مبلمان اداری انعطافپذیر و راحت، این فضای مرده را محل خوبی برای تمرکز، استراحت و یا حتی انجام کارهای نیازمند تمرکز بیشتر میکند.
البته بعضی شرکتها هستند که از سرسره بجای راهپله و از خانههای درختی به عنوان اتاق جلسه استفاده میکنند. البته که این موارد سرگرمکننده هستند؛ اما منظور ما از طراحی غیر متعارف این حجم از تغییرات نیست.
استفاده از رنگ و سبک خاص و خلاقانه میتواند جذابیتهای زیادی ایجاد کند. مثلا یک شرکت گردشگری میتواند در اتاق کنفرانس تابلوهایی از بهترین مکانهای گردشگری نصب کند. یا یک شرکت طراحی خانههای چوبی میتواند از چوب در دکوراسیون خود استفاده نماید. یک باشگاه فوتبال می تواند کفپوش خود را با موکتی سبز رنگ تزئین کند و…
در واقع طراحی غیر متعارف نباید طوری باشد که باعث شود محیط کار و کار اهمیت خود را از دست بدهند. طراحی غیر متعارف تنها تا حدی مجاز است که بتواند به احساس راحتی بیشتر کارکنان کمک کرده و باعث افزایش بهرهوری آنها شود. همچنین طراحی غیر متعارف نباید به سمتی برود که کارکنان احساس کنند سازمان برای آنها اهمیتی قائل نیست. در نتیجه در عین استفاده از عناصر غیر متعارف در مبلمان اداری، تمرکز بر اجزای اساسی دکوراسیون اداری بسیار مهم است.
در نهایت هدف از طراحی غیر متعارف دفتر کار بهم ریختن همه چیز نیست. این رویکرد میخواهد با استفاده از عناصری ساده در مبلمان اداری، بتواند موجب جنب و جوش، انرژی و خلاقیت بیشتر کارکنان شود. تا در فضایی مثبت به ایجاد ارتباطات مثبت و فعالیت سازنده بپردازند و منجر به افزایش بهرهوری شرکت شوند.
برای یک صاحب کسب و کار، انتخاب درست رنگ مبلمان اداری یک تصمیم بسیار مهم است. البته در ابتدا ممکن است آن را جدی نگیرید؛ اما تحقیقات متعدد ثابت کرده است که رنگ صندلیها، میز اداری و محیط اطراف آن تاثیری عمده بر خلق و خوی کارکنان شما خواهد داشت. اگر شما هم در انجام انتخابی مناسب برای رنگ مبلمان اداری دچار تردید شدهاید؛ در این مقاله وبسایت سامانه ساز فرابین، سه نکته مهم که میتواند راهنمای شما باشد را مطرح میکنیم.
بسیاری از کسب و کارهای شناخته شده در حال حاضر از رنگها به نفع خود استفاده میکنند. مثلا فستفودهای زنجیرهای اغلب از رنگهای پرطرفدار استفاده میکنند؛ تا به طور همزمان اشتها را تحریک کنند و همچنین باعث تشویق شما به خوردن سریعتر شوند. این کار باعث ایجاد انگیزه در مشتریان برای سفارش مواد غذایی بیشتر میشود.
همین اصول در انتخاب رنگ مبلمان اداری دفتر کار نیز مورد توجه قرار میگیرد. به عنوان مثال رنگ قرمز از گروه رنگهایی است که باعث ایجاد تغییرات فیزیولوژیک در بدن انسان میشود. مثلا ضربان قلب سریعتر در برخورد با این رنگ، یکی از ویژگیهای آن است. بنا بر همین ویژگی، این رنگ میتواند برای محیطهایی که نیازمند روحیه جنگندگی است کاربرد داشته باشد.
از سوی دیگر، رنگ آبی قرار دارد؛ که به ترویج آرامش در محیط شناخته شده است. هنگام خرید مبلمان اداری برای کسب و کار خود، باید به یاد داشته باشید که کاربرد این رنگ در مبلمان اداری بر توانایی کارکنان شما برای تمرکز بیشتر ذهنی و کاری کمک خواهد کرد.
در حالی که انتخاب رنگ، پاسخهای خاصی را در افراد ایجاد میکند؛ استانداردهای طراحی، برای انتخاب رنگ، نیازهای خاص یک کسب و کار را در نظر میگیرند. به عنوان مثال، یک شرکت حقوقی که میخواهد خدمات حرفهای خاصی را به مشتریان خود ارائه دهد؛ بهتر است رنگ مبلمان اداری خود را از میان رنگهای خنثی انتخاب کند. رنگهایی مانند قهوهای، خاکستری یا آبی نفتی، رنگهایی هستند که در این زمینه موثر خواهد بود. از سوی دیگر، یک دفتر خلاقانه یا استارتآپی برای نشان دادن پویایی و انرژی خود، بهتر است از رنگهای شاد، متنوع و پر انرژی استفاده کند.
معمولا دفاتر اداری تمایل دارند تا رنگهای مختلفی را نمایش دهند؛ بنابراین مهم است که آنهایی را انتخاب کنید که با هم همپوشانی دارند؛ و یا مکمل یکدیگر هستند. پالتهای رنگ یک ابزار عالی برای تعیین این است که چه رنگهایی بهترین انتخاب برای رنگ مبلمان اداری و فضای دفتر کار است. با این حال، از آنجا که مبلمان اداری یک سرمایهگذاری دراز مدت است؛ بهتر است از کارشناسان طراحی دکوراسیون اداری برای دریافت یک مشاوره حرفهای کمک بگیرید. در نهایت، میزان نور طبیعی در دفتر شما نقش مهمی در این تصمیم دارد. اگر دفتر شما در معرض نور طبیعی قرار نگیرد، رنگهای سبکتر و پرانرژی را انتخاب کنید؛ تا از ایجاد یک محیط خفه جلوگیری کنید.
تزئینات داخلی برای دفتر شما ممکن است به عنوان یک کار کوچک ظاهر شود؛ اما انتخابهایی که انجام میدهید، بر این نکته که چگونه کسب و کار شما از سوی مراجعان شناخته و درک میشود؛ و کارکنان شما چه احساسی نسبت به محیط دارند، تاثیر خواهد گذاشت. پس کار آسانی در پیش ندارید؛ و باید با انتخاب درست رنگ مبلمان اداری و فضای اداری، دفتر کاری را ایجاد کنید که به مشتریان حس اعتماد ببخشد؛ و موجب افزایش کارایی کارکنان شود.
ما در شرکت سامانه ساز فرابین آماده ارائه انواع خدمات متنوع در زمینه مشاوره، طراحی و اجرای انواع مبلمان اداری و دکوراسیون اداری هستیم.